Άξονας 5

Σχέσεις Σχολείου Οικογένειας


Λίγα λόγια και σοφά

Στους σχολικούς οργανισμούς ως σχολική κουλτούρα ορίζονται οι μη αντιληπτές συνήθως αξίες και οι πεποιθήσεις των μελών, οι οποίες είναι καθοριστικές για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού αυτού οργανισμού (Κιούση & Κοντάκος, 2006). Η σχολική κουλτούρα διαμορφώνεται από τον κοινό προσανατολισμό (αξίες, όραμα, παραδόσεις, κανόνες συμπεριφοράς) και την ταυτότητα του σχολικού οργανισμού και συμβάλλει στην ενότητα των μελών της σχολικής μονάδας (Κυθραιώτη και συν., 2010). Όλοι όσοι εμπλέκονται στη λειτουργία του σχολείου (εκπαιδευτικοί, μαθητές, γονείς) συμβάλλουν στη διαμόρφωση σχολικής κουλτούρας μέσω της αντανάκλασης των αξιών και των πεποιθήσεων του καθενός ξεχωριστά (Χατζηπαναγιώτου, 2008· Πασιαρδή, 2008)."  

Από την έρευνα - μελέτη της Κωνσταντίνας Θάνου, Αικατερίνης Κ. Γκόλια και Σοφίας Αναστασίου "Συγκρουσιακές σχέσεις μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών, η σχολική κουλτούρα και ο ρόλος του σχολικού διευθυντή"

Η αρμονική συνεργασία σχολείου-οικογένειας προϋποθέτει την αποτελεσματική επικοινωνία ανάμεσα στα δύο μέρη, η οποία προκύπτει μέσα από τη δημιουργία μιας σχέσης εμπιστοσύνης και αμοιβαίου σεβασμού. Για τη δημιουργία των συνθηκών που θα προάγουν την ειλικρινή επικοινωνία, ο εκπαιδευτικός καλείται να υιοθετήσει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και να αξιοποιήσει βασικές δεξιότητες, οι οποίες περιγράφονται στην ανθρωποκεντρική θεωρία του C. Rogers (Μπρούζος 2009: 264- 265).

Η αποτελεσματική επικοινωνία εκπαιδευτικών και γονέων μπορεί να επιτευχθεί όταν η στάση του εκπαιδευτικού χαρακτηρίζεται από: ενσυναίσθηση, άνευ όρων αποδοχή και γνησιότητα. 

Η συνεργασία σχολείου-οικογένειας αναδεικνύεται ως ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας στην υγιή γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών. Η παραδοχή της σημαντικότητας της αποτελεσματικής συνεργασίας και της ουσιαστικής επικοινωνίας εκπαιδευτικών-γονέων θέτει ως αναγκαιότητα τη μελέτη του πολύπλευρου αυτού πεδίου και την κατανόηση των παραγόντων που τη διαμορφώνουν.¨

από την έρευνα - μελέτη της Δέσποινας Ζηλιασκοπούλου "Συνεργασία σχολείου-οικογένειας: πρακτικές ενίσχυσης της επικοινωνίας και αντιμετώπισης των δυσκολιών"


Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε