Σύντομος Οδηγός για Εκπαιδευτικούς


Βήματα για τη διαχείριση περιστατικών βίας και εκφοβισμού:

1. Ανίχνευση του προβλήματος ή της σύγκρουσης.

2. Άμεση παρέμβαση για διακοπή του περιστατικού.

3. Ανίχνευση των εμπλεκομένων στο περιστατικό.

4. Ενημέρωση για την πολιτική του σχολείου, τα δικαιώματα και τις ευθύνες των εμπλεκομένων ατόμων.

5. (Αν κριθεί απαραίτητο, ενημερώνονται οι γονείς των μαθητών).

6. Έκφραση των απόψεων.

7. Εντοπισμός των κινήτρων και των συμφερόντων των μερών.

8. Εάν το ορίζει η πολιτική του σχολείου, επιβολή κύρωσης στον «νταή».

9. Αν δεν ορίζεται κάτι από την πολιτική του σχολείου, αναζήτηση πιθανών λύσεων .

10. Αξιολόγηση των λύσεων ως προς την ικανοποίηση των αναγκών των μερών στο πλαίσιο των ορίων της πολιτικής του σχολείου.

Κατά τη διάρκεια της διαχείρισης των περιστατικών, οι εκπαιδευτικοί ή/και η διεύθυνση του σχολείου θα πρέπει να ελέγχουν, ώστε στην όποια έκβαση στο περιστατικό:

  • Το «θύμα» δε φέρει οποιαδήποτε ευθύνη στην εκδήλωση της βίας
  • Διασφαλίζεται η ασφάλεια του «θύματος» καθόλη τη διαδικασία, αλλά και μετά
  • Ο «νταής/εκφοβιστής» αναγνωρίζει τις βλάβες και τις επιπτώσεις της/των πράξης/εων και της συμπεριφοράς του τόσο ως προς το «θύμα» όσο και ως προς τη σχολική κοινότητα
  • Διασφάλιση του σεβασμού των δικαιωμάτων των εμπλεκομένων καθόλη τη διάρκεια των διαδικασιών και των εκβάσεων του περιστατικού
  • Προωθείται η ανάπτυξη και χρήση δεξιοτήτων των εμπλεκομένων με εποικοδομητικούς τρόπους και μέσα
  • Η χρήση των κυρώσεων, πειθαρχικών ποινών, αλλά και επιβραβεύσεων γίνεται με σύνεση και στο πλαίσιο, στα όρια και σύμφωνα με τις αρχές της πολιτικής του σχολείου.


Πηγή: Ίδρυμα Θεμιστοκλή και Δημήτρη Τσάτσου – Κέντρο Ευρωπαϊκού Συνταγματικού Δικαίου

Δημιουργήστε δωρεάν ιστοσελίδα! Αυτή η ιστοσελίδα δημιουργήθηκε με τη Webnode. Δημιουργήστε τη δική σας δωρεάν σήμερα! Ξεκινήστε